Tal i billeder på Facebook
Brug billeder på Facebook: Vi kender alle ordsproget ”Et billede fortæller mere end 1000 ord”, og selvom vi i dag ved hjælp af Photoshop kan lave billederne som vi ønsker dem, så er billeder stadig en vigtig del af vores fortællinger.
Når jeg skriver billeder mener jeg ikke kun de billeder som vi tager med vores kameraer, som vi i dag alle har i lommen i form af vores smartphones, men også de billeder vi skaber når vi taler eller skriver.
Prøv at læg mærke til hvor ofte du eller andre forsøger at skabe billeder når der tales. Vi viser hvor stor fisken var, hvor høj sneen lå og bruger mange tillægsord til at beskrive en oplevelse eller hændelse. Og dette er der en grund til, vi mennesker har meget lettere ved at relatere og forstå noget når vi danner eller ser billeder.
Og hvad skal du så bruge det til?
Over 70% af alle danskere er på Facebook, knap 30% på LinkedIn, og næsten alle opslag på disse medier fortæller historier, nogle bedre end andre.
Vi har alle oplevet at rolle ned igennem dagens opslag på Facebook uden rigtigt at læse noget af det, men engang i mellem ser vi et billede som går at vi læser opdateringen. Hvis billedet og teksten passer sammen, og fortæller en god historie, så må opdateringen siges at være god. Men det er ikke altid nok.
Ofte ønsker vi både som private og i arbejds øje med at få ”vores læsere” til at gøre noget ved vores opdatering. Det kunne være et ”Like”, ”Share” besvare et spørgsmål eller måske endda besøge vores website og købe noget.
Som oftest hopper vi som læsere let og elegant over de åbenlyse ”Køb her”, ”Tilbud” opslag, da vi er ved at være vandt til dem. Som virksomhed bliver man nød til at kunne tilbyde noget mere end blot ”Tilbud”.
Man vil da også gerne nå flere personer som ikke kun køber når ting er på tilbud eller nedsat. Ens kunder skulle jo gerne købe varerne til normalpris, ikke?
Booste opslag
Man kunne så bare ”Booste” sine opslag eller betale for annoncer på Facebook ikke?
Jo, nogle gange med ikke altid. Det kommer meget an på ens butik, ens kunder og status-opdatering. Det der dog kunne være optimalt var at få sine kunder til at interagere uden at skulle betale for det, ikke?